Ανάπτυξη και έλεγχος εργαλείου αξιολόγησης της αποτελεσματικής διδασκαλίας στη φυσική αγωγή
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να αναπτύξει και να ελέγξει ένα εργαλείο ετεροαξιολόγησης της αποτελεσματικής διδασκαλίας εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής. Δημιουργήθηκε ένα πρωτόκολλο παρατήρησης με 6 θεματικές ενότητες και 25 κριτήρια, με το οποίο αξιολογήθηκαν 22 καθηγητές Φυσικής Αγωγής της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (14 άνδρες και 8 γυναίκες) των Νομών Πέλλας, Ημαθίας, και Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε η διδασκαλία τους στην Β΄ και στην Ε΄ τάξη και βιντεοσκοπήθηκαν συνολικά 88 διδασκαλίες (44 για κάθε τάξη). Διενεργήθηκε περιγραφική στατιστική, ανάλυση χ2 (chi-squaremethods) και t στατιστικό τεστ ανεξάρτητων δειγμάτων. Επίσης, η εσωτερική συνέπεια του πρωτοκόλλου εξετάστηκε με τον υπολογισμό του συντελεστή α του Cronbach. Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε η εγκυρότητα και η αξιοπιστία του εργαλείου, μέσω του διαχωρισμού της διδακτικής πρακτικής των εκπαιδευτικών στις έξι θεματικές ενότητες και για τις δύο εξεταζόμενες τάξεις. Συμπεραίνεται ότι το εργαλείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αφού οι έξι θεματικές ενότητές του συλλαμβάνουν τον πυρήνα της θεωρητικής δομής της αποτελεσματικής διδασκαλίας στη φυσική αγωγή.Αναφορές
Ball, D. L., Sleep, L., Boerst, T. A., & Bass, H. (2009). Combining the development of practice and the practice of development in teacher education. The elementary School Journal, 109, 458-474.
Blank, R. K. (2002). Using surveys of enacted curriculum to advance evaluation of instruction in relation to standards. Peabody Journal of Education, 77(4), 86-121.
Byra, M. (1992). Measuring Qualitative Aspects of Teaching in Physical Education. Journal of Physical Education Recreation and Dance, 63(3), 83-89.
Cheffers, J., Mancini, V., & Martinek, T. (1980). Interaction analysis: An application to nonverbal activity. St. Paul, MN: Amidon.
Chen, W., Burry-Stock, G., & Rovegno, I. (2000). Self-evaluation of expertise in teaching elementary physical education from constructivist perspectives. Journal of Personnel Evaluation in Education, 14(1), 25-45.
Chen, W. (2009). Confirmatory factor analysis of achieving the beginning teacher standards inventory. Educational Research and Evaluation: An International Journal on Theory and Practice, 15(3), 285-304.
Chen, W., Hendricks, K., & Archibald, K. (2011). Assessing pre-service teachers' quality teaching practices. Educational Research and Evaluation, 17(1), 13-32.
Danielson Group. (2013). The Framework for Teaching Evaluation Instrument (FFT). Princeton, NJ: Author.
Δέρρη, Β. (2007). Η Φυσική αγωγή στην αρχή του 21ου Αιώνα. σκοποί, στόχοι, επιδιώξεις στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.
Farr, S. (2010). Teaching as Leadership: The highly effective teacher's guide to closing the achievement gap. New York: John Wiley and Sons.
Grossman, P., & McDonald, M. (2008). Back to the future: Directions for research in teaching and teacher education. American Educational Research Journal, 45, 184-205.
Kyrgiridis, P., Derri, V., Emmanouilidou, K., Chlapoutaki, E., &Kioumourtzoglou, E. (2014). Development of a Questionnaire for Self-Evaluation of Teacher Effectiveness in Physical Education (SETEQ-PE). Measurement in Physical Education and Exercise Science, 18(2), 73-90.
Lund, J. L., & Kirk, M. F. (2002). Performance-based assessment for middle and high school physical education. Champaign, IL: Human Kinetics.
Mathers, C., Oliva, M., & Laine, S. (2008). Improving instruction through effective teacher evaluation: Options for states and districts, Washington, DC:
National Comprehensive Center for Teacher Quality. Retrieved fromhttp://www.tqsource.org/publications/February 2008 Brief.pdf
McCombs, B. (1997). Self-assessment and reflection: Tools for promoting teacher changes toward learner-centered practices. NASSP Bulletin, 81, 1-14.
Moskal, B. M. & Leydens, J. A. (2000). Scoring rubric development: validity and reliability. Practical Assessment, Research & Evaluation, 7(10). Ημερομηνία ανάκτησης: 4-11-2009. http://PAREonline.net/getvn.asp?v=7&n=10
Mujis, D. (2006). Measuring teacher effectiveness: Some methodological reflections. Educational Research and Education, 12(1), 53-74.
National Association for Sport and Physical Education (NASPE) (2003). National standards for beginning physical education teachers (2nd ed.). Reston, VA: Author.
National Association for Sport and Physical Education (NASPE) (2004). Moving into the future: National standards for physical education (2nd ed.). Reston, VA: Author.
National Association for Sport and Physical Education (NASPE) (2007). Physical Education Teacher Evaluation Tool [Guidance document]. Reston: VA: Author.
National Council on Teacher Quality [NCTQ]. (2012). CTQ State Teacher Policy Yearbook Brief Area 3: Identifying effective teachers. Ημερομηνία ανάκτησης: 11-2-2013. http://www.nctq.org/reports.do?d=state+Policy&searchTerm=Identifying+Effective+Teachers
Parker, M. (1989). Academic Learning Time-Physical Education (ALT-PE), 1982 Revision. In P. W. Darst, D. B. Zakrajsek & V. H. Mancini (Eds.), Analyzing Physical Education and Sport Instruction, 195-205. Champaign, IL: Human Kinetics.
Rink, J., & Werner, P. (1989). Qualititative Measures of Teaching Performance Scale. In P. Dart, D. Zakrajsek, & P. Mancini (Eds.), Analyzing physical and sport instruction (2nd ed.), 296-276. Champaign, IL: Human Kinetics.
Shulman, L. S. (2004). The wisdom of practice: Essays on teaching, learning, and learning to teach. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Siedentop, D. (2002). Ecological perspectives in teaching research. Journal of Teaching in Physical Education, 21, 427-440.
Van der Mars, H. (1989). Observer reliability: Issues and procedures. In P. W. Darst, D. B. Zakrajsek, & V. H. Mancini (Eds.), Analyzing physical education and sport instruction (2nd ed.), 53-80. Champaign, IL: Human Kinetics.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων (ΥΠΕΠΘ) (2007). Φυσική Αγωγή στο Δημοτικό. Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Αθήνα: ΟΕΔΒ.
Υπουργείο Παιδείας Δια βίου Μάθησης και θρησκευμάτων (2011). Από το Σήμερα στο Νέο Σχολείο με Πρώτα τον Μαθητή. Ημερομηνία ανάκτησης: 21-8-2012. http://www.minedu.gov.gr/apo-to-simera-sto-neo-sxoleio-me-prota-ton-mathiti.html
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων (2013). Π.Δ. 152/2013 (ΦΕΚ Α 240/05-11-2013).
Λήψεις
Δημοσιευμένα
Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
Τεύχος
Ενότητα
Άδεια
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
α. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
β. Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
γ. Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας