Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ APGAR ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Συγγραφείς

  • Ι. ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ
  • Α. ΔΑΒΑΖΟΓΛΟΥ
  • Β. ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΟΥ
  • Α. ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ

Περίληψη

Σ' αυτή την εργασία μελετήθηκε η σχέση του συντελεστή APGAR κατά τη γέννηση και η σχολική επίδοση ομάδας παιδιών κατά την πρώτη σχολική ηλικία. Συγκρίθηκε η σχολική επίδοση παιδιών με χαμηλό συντελεστή Apgar (<7) με τη σχολική επίδοση παιδιών με φυσιολογικό συντελεστή Apgar (~7). Μελετήθηκαν 55 παιδιά που νοσηλεύτηκαν ή παρέμειναν στη Μονάδα παρακολούθησης προώρων και Νεογνών. Βρέθηκε ότι η σχολική επίδοση των παιδιών με χαμηλό συντελεστή Apgar υπολείπεται αυτής των παιδιών με φυσιολογικό συντελεστή Apgar. Τονίζεται η σημασία του συντελεστή Apgar ως προγνωστικού δείκτη για την ανίχνευση εκπαιδευτικών προβλημάτων.

Αναφορές

Sell Ε., Graines J., Gluckman C., Williams Ε., : Early indentification of Learning Problems in Neonatal Intensiνe Care Graduete. Am. J. Dis. Child., 1985, 139:460.

Illingworth:The child at school ed. Black-Well, London 1974.

Μ. Ξάνθου: Ανοξαιμία κατά την κύηση και τον τοκετό. Ανάνηψις του νεογέννητου. Ιατρική, 1971, 19(3): 267-274.

Παντελάκη Σ., Βαράκη Γ., κ.α. : Πρόληψη συyγενών και περιγεννητικών αναπηριών. Ιατρική 1981, 40 : 450· 468.

Drillien M.C., Thomson M.J.A., Burgoyne Κ.,: Low birth weight Children at early Scool-age: Α Longitudinal study. Beνelop. Med. Child. Neurol, 1980, 22 : 26-27.

Calame Α., Reymond·Goni I., Maherzi Μ., Marchand C., Peod'hom L,S.: Psycological and neurodeνelopmental outcome of high risk newborn intants. Helνetica Paediatrica Acta, 1976, 31 : 281-291.

Amiel-Tison C.: The follow-up of infants presenting neurological abnormalities in the first days of life. Ιn: Bosseatr Η., Cruz J.M., Huber Α., Prod'hom L.S., Sistek J (Ed) Perinatal Medixine Berne : Huber.

Rubin A.R., Rosenblatt C. and Bafow Β.: Phycological and Educational Sequelae of Prematurity. Pediatrics, 1973, 52:352.

De Hirsch K., Janski J., and Landford W.: Comparison between prematurity and maturity born children at three age leνels. Amer. J Orghopsychiat, 1366 36:616.

Apgar, V.: Α proposal for new method of eνaluation of the newborn infant. Anesth. Anaig. 1953, 32:260.

Apgar, V., and L.S. James. Further obserνation on the newborn scoring system. Am. J. Dis. Child. 1962, 104-419.

Drange, J.S., and Η. Berendes. Apgar scores and outcome of the newborn. Pediatr. Clin. North Am. 1966, 13:635.

Σιμόπουλος Κ. Στο : Εισαγωγή στην Ιατρική Στατιστική, Αλεξανδρούπολη 1988.

Shaywitz SE, Shaywitz BA, McGraw K., Groll S.: Current status of the neuromaturational examination as an index of learning disability. Journal of Pediatrics, 1984, 104: 819.

Bennett IC, Sherman R.: Managment of childhood "hyperactiνity" by primary car physιcians. J. Deν Behaν Pediatr, 1983, 4 : 88.

Peters IΕ, Romine IS, Dykman RΑ.: A special neurological eχaminations of children with learning disability. Den. Med Child Neurol, 1975, 11 : 63.

Coden H, Taft L. Manadevialh M et al. : Deνelopmental changes in overflow in normal and abnormality functioning children. J. Pediatr. 1967, 71 : 39.

Close I. Scored neurological examination. Psychopfarmacol Bull (Specιal Issue Pharmacotherapy of Children, 1973, 142: 1.

Λήψεις