Η επίδραση της αυτό-ελεγχόμενης ανατροφοδότησης στην απόκτηση και μάθηση της δεξιότητας του περιστρεφόμενου σερβίς στην πετοσφαίριση σε αρχάριες αθλήτριες
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την επίδραση της αυτορρυθμιζόμενης παροχής ανατροφοδότησης στην απόκτηση και μάθηση της δεξιότητας του περιστρεφόμενου σερβίς στην πετοσφαίριση, σε αρχάριες αθλήτριες. Για την πραγματοποίηση της έρευνας συμμετείχαν είκοσι οκτώ (28) αρχάριες αθλήτριες πετοσφαίρισης, ηλικίας 11 ετών (Μ = 10,96, SD = ,431) και προπονητικής ηλικίας δυο ετών. Οι αθλήτριες χωρίσθηκαν τυχαία σε δυο ομάδες την πειραματική, (ν=14, ηλικίας Μ = 11, SD = ,391) και την ομάδα ελέγχου (ν = 14, ηλικίας Μ = 10,93, SD = ,475). Οι αθλήτριες ακολούθησαν ένα προπονητικό πρόγραμμα 5 εβδομάδων με 2 προπονητικές μονάδες την βδομάδα, το οποίο περιείχε το ίδιο ασκησιολόγιο για την εκμάθηση της δεξιότητας, με τη διαφορά πως οι αθλήτριες της πειραματικής ομάδας λάμβαναν ανατροφοδότηση όποτε επιθυμούσαν αυτές, ενώ της ομάδας ελέγχου ελάμβαναν ανατροφοδότηση (γνώση της απόδοσης), όποτε το έκρινε απαραίτητο η προπονήτρια. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων στην εκμάθηση της δεξιότητας, με την πειραματική ομάδα να είναι καλύτερη, σε όλα τα βασικά σημεία της δεξιότητας του περιστρεφόμενου σερβίς, με εξαίρεση το πέταγμα της μπάλας, γεγονός που προφανώς οφείλεται στην έλλειψη συντονισμού των αθλητριών αυτής της ηλικίας. Προτείνεται οι προπονητές να χρησιμοποιούν την αυτορρυθμιζόμενη ανατροφοδότηση, για καλύτερη απόδοση και μάθηση και για να αναπτύσσουν οι αθλήτριες εσωτερικές γνωστικές διαδικασίες.Λήψεις
Δημοσιευμένα
Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
Τεύχος
Ενότητα
Άδεια
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
α. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
β. Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
γ. Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας