Κοινωνικές συμπεριφορές παιδιών προσχολικής ηλικίας στο παιχνίδι εντός και εκτός τάξης: ομοιότητες και διαφορές
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι κοινωνικές δεξιότητες παιδιών, ηλικίας 2,5 έως 3,5 ετών, κατά το παιχνίδι εντός κι εκτός σχολικής αίθουσας, να εξεταστεί η πιθανή σχέση και οι πιθανές διαφορές των κοινωνικών τους δεξιοτήτων στα δύο περιβάλλοντα εφαρμογής τους. Συμμετείχαν οχτώ εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής, οι οποίοι εκτίμησαν τις κοινωνικές δεξιότητες 120 μαθητών ηλικίας 2,5 έως 3,5 ετών. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Matson Evaluation of Social Skills With Youngsters (ΜΕSSY ΙΙ; Matson, Neal, Worley, Kozlowski, & Fodstad, 2012), αφού ελέγχθηκε ως προς την αξιοπιστία και την εγκυρότητά του στον ελληνικό πληθυσμό (Δέρρη, 2014). Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει τρεις παράγοντες/τύπους συμπεριφορών α) επιθετικές, β) προσαρμόσιμες και γ) αρνητικές/υπερβολική εμπιστοσύνη στον εαυτό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, βρέθηκε στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ των συμπεριφορών του ίδιου τύπου στο παιχνίδι εντός και εκτός τάξης. Επίσης, διαπιστώθηκε στατιστικά σημαντική, θετική συσχέτιση μεταξύ επιθετικής και αρνητικής συμπεριφοράς/υπερβολική εμπιστοσύνη στον εαυτό αλλά και αρνητική συσχέτιση επιθετικής και προσαρμόσιμης συμπεριφοράς, και στα δύο περιβάλλοντα παιχνιδιού. Tέλος, τα παιδιά παρουσίασαν σημαντικά καλύτερες συμπεριφορές στο παιχνίδι εντός αίθουσας από ότι στο παιχνίδι εκτός αυτής. Το κινητικό παιχνίδι εντός κι εκτός αίθουσας μπορεί να αξιοποιηθεί περαιτέρω για τη διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.Λήψεις
Δημοσιευμένα
Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
Τεύχος
Ενότητα
Άδεια
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
α. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
β. Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
γ. Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας