Η επίδραση των εργαστηρίων επαγγελματικής ανάπτυξης στη διδασκαλία της φυσικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Συγγραφείς

  • Π. Κωνσταντινίδης Πανεπιστήμιο Frederick

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της επίδρασης των εργαστηρίων επαγγελματικής ανάπτυξης στη διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 32 δάσκαλοι από δημόσια δημοτικά σχολεία της Λευκωσίας. Από τους δασκάλους ζητήθηκε να ετοιμάσουν τον προγραμματισμό ενός θεματικού κύκλου και να διδάξουν δύο μαθήματα αθλοπαιδιών, με βάση το Αθλητικό Μοντέλο (Sport Education) το οποίο είχαν διδαχθεί. Τα μαθήματα αυτά βιντεοσκοπήθηκαν, ενώ το όργανο παρατήρησης του Αθλητικού Μοντέλου χρησιμοποιήθηκε για την κωδικοποίηση της παιδαγωγικής τους συμπεριφοράς. Ο συγγραφέας και ένας ακόμα κωδικοποιητής εργάστηκαν ανεξάρτητα κωδικοποιώντας: α) το θεματικό κύκλο και τα σχέδια μαθήματος και β) την εφαρμογή του μοντέλου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι για την προετοιμασία αποτελεσματικών εργαστηρίων επαγγελματικής ανάπτυξης, χρειάζεται εκτεταμένη προϋπάρχουσα γνώση των ιδιαιτεροτήτων στο περιβάλλον του σχολείου. Ενώ τα εργαστήρια επέτρεψαν στους δασκάλους να δουν την αξία του περιεχομένου τους, δεν τους προσέφεραν τις απαραίτητες δεξιότητες για να μπορέσουν  να εφαρμόσουν αποτελεσματικά το Αθλητικό Μοντέλο. Τα αποτελέσματα αυτά καταδεικνύουν τη σημασία της παροχής πηγών που θα βοηθήσουν τους δασκάλους να ενσωματώσουν νέα προγράμματα σπουδών και διδακτικές δεξιότητες στα υφιστάμενα δεδομένα, όπως η χρήση των σχολικών χώρων για εκπαίδευση και η παροχή ενός μοντέλου καθοδήγησης και στήριξης του δασκάλου στο χώρο αυτό.

Βιογραφικό Συγγραφέα

Π. Κωνσταντινίδης, Πανεπιστήμιο Frederick

Σχολή Επιστήμης της Αγωγής

Αναφορές

Armour, Κ. Μ & Yelling, Μ. Ρ. (2004). Continuing professional development for experienced physical education teachers: towards effective provision. Sport, Education & Society, 9, 95-114.

Constantinides, P., Montalvo, R. & Silverman, S. (2013). Τeaching processes in elementary physical education classes taught by specialists and nonspecialists. Teaching and Teacher Education, 36, 68-76.

Desimone, L., Porter, A. C., Garet, M., Yoon, K. S. & Birman, B. (2002). Does professional development change teachers’ instruction? Results from a three-year study. Educational Evaluation and Policy Analysis, 24, 81-112.

Garet, M. S., Porter, A. C., Desimone, L., Birman, B. F. & Yoon, K. S. (2001). What makes professional development effective? Results from a national sample of teachers. American Educational Research Journal, 38, 915-945.

Rovegno, I. (1994). Teaching within a curricular zone of safety: school culture and the situated nature of student teachers' pedagogical content knowledge. Research Quarterly for Exercise and Sport, 65, 269-279.

Siedentop, D. (1994). Sport Education. Quality PE through Positive Sport Experiences. Champaign: Human Kinetics.

Siedentop, D. Hastie, P. & Van Der Mars, H. (2004). Complete Guide to Sport Education. Champaign, IL: Human Kinetics.

Tolbert, M. (2001). Professional Development for Adult Education Instructors. Washington: National Institute for Literacy; http://www.nifl.gov/.nifl/policy/development.pdf

Ward, P. & Doutis, P. (1999). Toward a consolidation of the knowledge base for reform in physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 18, 382-402.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2016-12-23

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κωνσταντινίδης Π. (2016). Η επίδραση των εργαστηρίων επαγγελματικής ανάπτυξης στη διδασκαλία της φυσικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Άθληση και Κοινωνία, 2. ανακτήθηκε από http://ojs.staff.duth.gr/ojs/index.php/ExSoc/article/view/343

Τεύχος

Ενότητα

Παιδαγωγικά, Διδακτική της Φυσικής Αγωγής, Αθλητική Ψυχολογία