Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής: Ανασκοπική Μελέτη

Συγγραφείς

  • Στέλλα Κωνσταντίνα Μαύρου Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
  • Βασιλική Δέρρη Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
  • Φίλιππος Φιλίππου Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
  • Ευάγγελος Μπεμπέτσος Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Λέξεις-κλειδιά:

φυσική αγωγή, επιμορφωτικές ανάγκες, επιμόρφωση εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής, επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών, επιμορφωτικά προγράμματα φυσικής αγωγής

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση βιβλιογραφίας γύρω από ζητήματα που αφορούν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής. Ειδικότερα, η παρούσα έρευνα επικεντρώθηκε στα χαρακτηριστικά και δομικά στοιχεία των επιμορφωτικών προγραμμάτων, τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τη φύση της επιμόρφωσης που στοχεύει στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, τις επιμορφωτικές ανάγκες τους αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ως προς την επιμόρφωσή τους. Η αναζήτηση πραγματοποιήθηκε στο GoogleScholar, Scopus, JSTOR, ProQuest και DeepDyve και τελικά επιλέχθηκαν 28 έρευνες με βάση το έτος δημοσίευσης τους, που επιλέχθηκε να είναι από το 2000 και έπειτα, τη γλώσσα συγγραφής, που περιορίστηκε στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, και το δείγμα που αφορούσε σε εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής (ΕΦΑ) αλλά και εκπαιδευτικούς που διδάσκουν φυσική αγωγή στο εξωτερικό. Τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης ανέδειξαν την αξία της επιμόρφωσης για την διδακτική ετοιμότητα των ΕΦΑ και την ανάγκη για στοχευμένα προγράμματα επιμόρφωσης. Τα επιμορφωτικά προγράμματα είναι απαραίτητο να σχεδιάζονται σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων που σχετίζονται με τη γνώση περιεχομένου, τις παιδαγωγικές δεξιότητες, τη διαχείριση της συμπεριφοράς των μαθητών και την τεχνολογία και να στηρίζονται σε βέλτιστες πρακτικές, σύμφωνα με ερευνητικά στοιχεία. Τέλος, η ανασκόπηση υπογραμμίζει τη σημασία της συνεργασίας, της καθοδήγησης από συναδέλφους και της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης. Τα ευρήματα αυτά θα μπορούσαν να παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για τη δημιουργία και την επικαιροποίηση δράσεων επιμόρφωσης των ΕΦΑ.

Αναφορές

Armour, K. M., & Yelling, M. R. (2004a). Continuing professional development for experienced physical education teachers: towards effective provision. Sport, Education and Society, 9(1), 95 - 114.

Armour, K. M., & Yelling, M. R. (2004b). Professional development and Professional Learning: Bridging the Gap for Experienced Physical Education Teachers. European Physical Education Review, 10(1), 71-93.

Armour, K. M., & Yelling, M. R. (2007). Effective professional development for physical education teachers: the role of informal, collaborative learning. Journal of Teaching in Physical Education, 26(2), 177-200.

Bar-Eli, M., & Lidor, R. (2016). The effectiveness of teacher training programs in physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 35(3), 243-256.

Bennett, K. J., Landry, A. L., & Novak, A. M. (2017). A practical guide for physical education teacher education. Routledge.

Boyle, A., & Dennehy, K. (2021). Meeting the needs of physical education teacher candidates during a pandemic: Recommendations from a faculty perspective. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 92(4), 46-51.

Brown, K. A., & Johnson, T. G. (2020). Professional Development for Physical Educators: A Systematic Review. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 91(8), 9-16.

Casey, A., Dyson, B., & Campbell, M. J. (2014). Implementation of a social and emotional learning program in physical education: A process evaluation. Journal of Applied Sport Psychology, 26(3), 258-277.

Çetin, B. (2021). The Effects of Pedagogical Formation Education on Physical Education Teachers' Self-Efficacy Beliefs. International Journal of Progressive Education, 17(2), 84-98.

Chen, W., & Chen, S. (2018). Exploring the impact of instructional design and technology training on physical education teachers' perceived teaching effectiveness and technology usage. Educational Technology & Society, 21(3), 216-226.

Chu, T. L., & Wang, J. (2019). A Study on the Training Mode of Physical Education Teachers under the Background of Comprehensive Reform. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 14(08), 127-141.

Derri, V., Emmanouilidou, K., Antoniou, P., & Chatzaraki, V. (2012). Distance versus Face to Face Professional Development Environment: Physical Educators’ Knowledge Acquisition on Student Evaluation. Journal of Teaching and Education, 1(5), 179-183.

Derri, V., Vasiliadou O., & Kioumourtzoglou, E. (2015). The effects of a short-term professional development program on physical education teachers’ behavior and students’ engagement in learning. European Journal of Teacher Education, 1-29.

Δέρρη, Β. , Τζέτζης, Γ., Παπαμίχου, Α. (2018). Η επίδραση ενός εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος στην εφαρμογή εποικοδομητικών στρατηγικών διδασκαλίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής. Άθληση και Κοινωνία, 61(1), 44–56.

Desimone, L. M. (2009). Improving Impact Studies of Teachers’ Professional Development: Toward Better Conceptualizations and Measures. Educational Researcher, 38(3), 181-199.

Ebrahimi, N. A. (2013). Constructivist Translation Classroom Environment Survey (CTLES): Development, validation and application. Translation&Interpreting, 5(2), 163-186.

Εμμανουηλίδου, Κ., Αντωνίου, Π. & Δέρρη, Β. (2010). Απόψεις καθηγητών φυσικής αγωγής για την εξ αποστάσεως επιμόρφωσή τους με χρήση πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. 18ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού. Κομοτηνή, σ. 2 http://www.phyed.duth.gr/undergraduate/images/files/congress/2010/poster10/Technology

Gao, Z., Zhang, T., & Huang, C. (2019). Professional development for technology integration in physical education: A systematic review. Journal of Educational Technology & Society, 22(1), 170-183.

Garrett, R., & Wrench, A. (2016). Professional learning communities and mentor teachers: An effective model of teacher professional development for physical education teachers. Physical Education and Sport Pedagogy, 21(2), 131-146.

Gürbüz, B., & Şimşek, Ü. (2020). An Investigation into the Views of Physical Education Teacher Candidates on the Teaching Methods Course. Journal of Education and Training Studies, 8(9), 192-203.

Han, J., & Choi, E. (2018). Effects of a Flipped Classroom on Physical Education Teachers' Instructional Behaviors and Student Learning. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 89(7), 37-43.

Harris, J., & Williams, J. (2019). Physical education professional development in England: What do teachers want and need? European Physical Education Review, 25(3), 676-694.

Henderson, L., & Mango, E. (2016). The role of teacher training in promoting quality physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 87(3), 16-24.

Hopper, T., & Penney, D. (2021). A reflective exploration of PETE students' challenges during practicum experiences. Asia-Pacific Journal of Health, Sport and Physical Education, 12(1), 39-53.

International Council for Sport Science and Physical Education. (2015). Inclusion of persons with disabilities in physical education and sport. ICSSPE.

Jones, R., & Smith, P. (2019). Physical Education Teacher Training and Professional Development: A Review of the Literature. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 90(5), 32-38.

Karagiorgi, Y., & Symeou, L. (2008). Through the eyes of the teachers: revisiting in-service training practices in Cyprus. Teacher Development: An international journal of teachers’ professional development, 12(3), 247 – 259.

Κατσιγιάννη, Α. & Δέρρη, Β. (2013). Στάδια ανάπτυξης των εκπαιδευτικών της φυσικής αγωγής σε σχέση με τις διδακτικές τους ανησυχίες: Μελέτη ανασκόπησης. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 11(3), 48-65.

Keller, C.L., & Duffy, M. (2005). “I said that?” How to improve your instructional behavior in just 5 minutes per day through data-based self-evaluation. Teaching Exceptional Children, 37(4), 36– 39.

Kim, J., Kim, S. H., & Cho, Y. (2019). Physical education teacher education programs in South Korea: Analysis of the curriculum and course offerings. Journal of Teaching in Physical Education, 38(2), 168-178.

Kim, S. H., & Lee, J. H. (2022). Examining the Effectiveness of a Professional Development Program for Physical Education Teachers: Focused on Knowledge, Attitudes, and Teaching Competency. Sustainability, 14(3), 943.

Kim, S. H., & Martin, L. (2020). Physical Education Teacher Training Programs: Context, Implementation, and Views. Journal of Physical Education and Sport Pedagogy, 26(2), 129-142.

Laal, M., & Salamati, P. (2012). Lifelong learning; why do we need it? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 31, 399-403.

Lounsbery, M. A. F., & Richardson, P. A. (2011). Collaboration and professional development in physical education teacher education: Current status and future directions. Journal of Teaching in Physical Education, 30(4), 461-476.

McLoughlin, G. M., & Mynard, H. (2019). Examining the use of technology in physical education teacher education: A review of the literature. Journal of Teaching in Physical Education, 38(2), 190-200.

Μπίκος, Κ. (2011). Νέες τεχνολογίες και δια βίου εκπαίδευση, Στο Β. Δαγδιλέλης & Μ. Πλατσίδου (Επιμ.), Η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και το πλαίσιό της. Θεσσαλονίκη: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

National Association for Sport and Physical Education (NASPE) (2012). National standards for initial physical education teacher education. Reston, VA: Author.

National Partnership for Excellence and Accountability in Teaching (NPEAT). (1998). Improving professional development.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2023-07-01

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μαύρου Σ. Κ., Δέρρη Β., Φιλίππου Φ., & Μπεμπέτσος Ε. (2023). Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής: Ανασκοπική Μελέτη . Άθληση και Κοινωνία, 1, 35–47. ανακτήθηκε από http://ojs.staff.duth.gr/ojs/index.php/ExSoc/article/view/486

Τεύχος

Ενότητα

Παιδαγωγικά, Διδακτική της Φυσικής Αγωγής, Αθλητική Ψυχολογία