Η αποτίμηση της διοικητικής ικανότητας του καθηγητή φυσικής αγωγής, ως διευθυντή σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών.
Περίληψη
Μέχρι το 1985 δεν επιτρέπονταν στους Καθηγητές Φυσικής Αγωγής (Κ.Φ.Α.) να διεκδικήσουν θέση διευθυντή σε Γυμνάσια και Λύκεια. Σήμερα, οι Κ.Φ.Α. αποτελούν την τέταρτη πολυπληθέστερη ειδικότητα που καταλαμβάνει διευθυντικές θέσεις σε σχολεία. Έτσι, προκύπτει το ερώτημα. Μπορούν οι Κ.Φ.Α. να είναι αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες; Σκοπός της παρούσης εργασίας ήταν να μετρήσει τις επιδόσεις των διευθυντών - Κ.Φ.Α., σύμφωνα με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών τους και να ανιχνεύσει την διαφοροποίηση των αντιλήψεων τους βάσει φύλου και ειδικότητας. Χρησιμοποιώντας το ερωτηματολόγιο Principal Instructional Management Rating Scale προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα, συνολικά ρωτήθηκαν 580 εκπαιδευτικοί σε 35 σχολεία, που διοικούνται από Κ.Φ.Α. Χρησιμοποιώντας την τεχνική «ανάλυση του χάσματος», τα αποτελέσματα ήταν στατιστικά σημαντικά σε όλα τα ερωτήματα του εργαλείου μέτρησης. Συμπεραίνεται, πως οι Κ.Φ.Α. για να πετύχουν αποτελεσματική διοίκηση θα πρέπει να βελτιωθούν: α) στη προώθηση επαγγελματικής ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών, β) στη παρακολούθηση προόδου και αξιολόγησης μαθητών, γ) στη παρακολούθηση & Βελτίωση μαθησιακής διαδικασίας, και δ) στον προσδιορισμό & Διάχυση των εκπαιδευτικών στόχων. Επίσης, βρέθηκε πως οι αντιλήψεις τους για την αποτελεσματική διοίκηση του Κ.Φ.Α. δεν διαφοροποιούνται βάσει του φύλου και την ειδικότητά τους.Λήψεις
Δημοσιευμένα
Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
Τεύχος
Ενότητα
Άδεια
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
α. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
β. Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
γ. Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας