Development of LeVAnDa, a Software for Indexing Audiovisual Information Retrieved from YouTube

Authors

  • Νικόλαος Σφίγγος Democritus University of Thrace
  • Ευάγγελος Τσαμουρτζής Democritus University of Thrace
  • Παναγιώτης Αντωνίου Democritus University of Thrace
  • Μαριάννα Τζεκάκη Aristoteles University of Thessaloniki

Abstract

The article focuses on the presentation of the approach LeVAnDa (Lesson Video Analysis Database) software has been developed. LeVAnDa is a tool deployed for YouTube video indexing related to the Physical Education and Sports. A user-centric application development plan, accompanied by indicative use cases, followed by a detailed description of the technology deployed, is being reported. LeVAnDa has been developed based on the open source software approach. The main programming language was php. The components combined were: a) MySQL data-base system, b) Drupal Content Management System, and c) Apache Web Server. In this paper the system’s architecture, the relational database of LeVAnDa, as well as the subsystems comprising and performing the application functionalities are being presented in detail. Finally, the interface and the system performance are being described. Snippets of the LeVAnDa source code are being provided in the appendix.

Author Biographies

Νικόλαος Σφίγγος, Democritus University of Thrace

Υποψήφιος Διδάκτωρ ΣΕΦΑΑ ΔΠΘ

Ευάγγελος Τσαμουρτζής, Democritus University of Thrace

Αναπληρωτής καθηγητής ΣΕΦΑΑ ΔΠΘ

Γνωστικό αντικείμενο:

Καλαθοσφαίριση με έμφαση στις νέες τεχνολογίες

Παναγιώτης Αντωνίου, Democritus University of Thrace

Καθηγητής ΣΕΦΑΑ ΔΠΘ

Γνωστικό αντικείμενο:

Νέες Τεχνολογίες στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό

Μαριάννα Τζεκάκη, Aristoteles University of Thessaloniki

Καθηγήτρια ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ

Γνωστικό αντικείμενο
Επεξεργασία της Πληροφορίας, Διδασκαλία και Μάθηση Μαθηματικών Εννοιών

Βιογραφικά στοιχεία
Πτυχίο Μαθηματικού Τμήματος του Α.Π.Θ.
Μεταπτυχιακές σπουδές στο Institut des Recherches en Didactique des Mathe matiques, Πανεπιστήμιο Luis Pasteur, Στρασβούργου (D.E.A. στη Διδακτική των Μαθηματικών),
Διδακτορικό στις Παιδαγωγικές Επιστήμες, Α.Π.Θ.

References

Αβούρης, Ν., Κατσάνος, Χ., Τσέλιος, Ν., Μουστάκας, Κ. (2015). Εισαγωγή στην αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/4213

Αντωνίου, Π. (2017). Σκέψεις για τη σχέση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών με τη Φυσική Αγωγή. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 10 (2-3), σελ. 49-54. Ημερομηνία ανάκτησης 17-09-2018 http://earthlab.uoi.gr/thete/index.php/thete/article/view/283/152

Apache (2018). HTTP Server Project. Retrieved: 14-06-2018. https://httpd.apache.org/

Drupal (2018). We're the leading open-source CMS for ambitious digital experiences that reach your audience across multiple channels. Retrieved: 14-06-2018. https://www.drupal.org

Grünewald, F., Meinel, C., Totschnig, M., & Willems, C. (2013). Designing MOOCs for the Support of Multiple Learning Styles. In Scaling up Learning for Sustained Impact (pp. 371-382). Springer Berlin Heidelberg.

Hill, P. (2013). Some validation of MOOC student patterns graphic. Fromhttp://mfeldstein.com/validation-mooc-student-patterns-graphic/

MySQL. The world's most popular open source database. Retrieved: 13-06-2018. https://www.mysql.com/

Yousef, A. M. F., Chatti, M. A., Schroeder, U., & Wosnitza, M. (2014). What Drives a Successful MOOC? An Empirical Examination of Criteria to Assure Design Quality of MOOCs. In Advanced Learning Technologies (ICALT), 14th International Conference (pp. 44-48). IEEE.

Published

2023-04-09

How to Cite

Σφίγγος Ν., Τσαμουρτζής Ε., Αντωνίου Π., & Τζεκάκη Μ. (2023). Development of LeVAnDa, a Software for Indexing Audiovisual Information Retrieved from YouTube. Exercise and Society, 2. Retrieved from http://ojs.staff.duth.gr/ojs/index.php/ExSoc/article/view/387

Issue

Section

Education, Didactic and Sports Phsychology