Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και η σχέση με την ανάμειξη συμμετεχόντων σε δραστηριότητες ελληνικών παραδοσιακών χορών
Περίληψη
Οι υπεύθυνοι των πολιτιστικών φορέων που οργανώνουν χορευτικές δραστηριότητες αναψυχής, βελτιώνοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους, αντιλαμβάνονται ότι αυξάνουν τον βαθμό ανάμειξης των συμμετεχόντων, με απώτερο σκοπό τη βιώσιμη λειτουργία των φορέων τους. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει το κατά πόσο μπορεί να διαφοροποιηθεί η ποιότητα υπηρεσιών, έπειτα από την εφαρμογή παρεμβατικού προγράμματος στις παρεχόμενες υπηρεσίες των πολιτιστικών φορέων εκμάθησης ελληνικών παραδοσιακών χορών και να εξετάσει τη σχέση μεταξύ των παραγόντων της ποιότητας υπηρεσιών (περιβάλλον, αλληλεπίδραση και αποτέλεσμα) και των παραγόντων της ανάμειξης (έλξη, κεντρικότητα και αυτοέκφραση) των συμμετεχόντων μετά την εφαρμογή του παρεμβατικού προγράμματος. Για την διεκπεραίωση της έρευνας έγιναν δύο μετρήσεις, πριν και μετά την εφαρμογή ενός παρεμβατικού προγράμματος που αφορούσε τις ενέργειες βελτίωσης των προσφερόμενων υπηρεσιών των πολιτιστικών φορέων. Οι συμμετέχοντες ήταν ενήλικοι (Ν=384), ηλικίας από 18 έως 67 χρονών. Για την διερεύνηση της ποιότητας υπηρεσιών χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο ποιότητας υπηρεσιών Brady και Cronin (2001). Η ανάμειξη των συμμετεχόντων, διερευνήθηκε με το ερωτηματολόγιο των Kyle, Graefe, Manning και Bacon (2003). Από τα αποτελέσματα φάνηκε, ότι οι προτάσεις και οι ενέργειες που σχεδιάστηκαν για την βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών και εφαρμόστηκαν από τους υπεύθυνους των πολιτιστικών φορέων που συμμετείχαν στο παρεμβατικό πρόγραμμα επέφεραν διαφοροποιήσεις στους παράγοντες της ποιότητας υπηρεσιών καθώς αξιολογήθηκαν πιο υψηλά. Τέλος, στις αναλύσεις συσχέτισης που πραγματοποιήθηκαν, φάνηκε ότι όσο βελτιώνονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες, τόσο αυξάνεται η ανάμειξη των συμμετεχόντων.
Αναφορές
Αβουρδιάδου, Σ. (2014). Η επίδραση της ποιότητας υπηρεσιών στη διατήρηση συμμετεχόντων στα προγράμματα άθλησης για όλους των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή, «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Παν/μίου Θράκης και του Παν/μίου Θεσσαλίας.
Αγγελοπούλου, Μ. (2012). Ποιότητα υπηρεσιών και ανάμειξη πελατών σε ιδιωτικά γυμναστήρια. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή διατριβή. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Αρέστη, Α.Ε. (2019). Η ικανοποίηση των πελατών και η ποιότητα υπηρεσιών στα δημοτικά γυμναστήρια του δήμου Αθηναίων στην περίοδο της κρίσης. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία του Τμήματος Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Παν/μίου Πελοποννήσου.
Alexandris, K., Zahariadis, P., Tsorbatzoudis, C. & Grouios, G. (2004b). An empirical investigation of the relationships among service quality, customer satisfaction and psychological commitment in a health club context. European Sport Management Quarterly, 4, 36-52.
Alexandris, K., Douka, S., Papadopoulos, P. & Kaltsatou, A. (2008). Testing the role of service quality on the development of brand associations and brand loyalty. Managing Service Quality, 18(3), 239–254.
Αλεξανδρής Κ. (2011). Αρχές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Οργανισμών & Επιχειρήσεων Αθλητισμού & Αναψυχής. 2η Έκδοση, εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη.
Αστραπέλλος. Κ. (2016). Οργάνωση εταιρειών αναψυχής και περιπέτειας στην Ελλάδα και αξιολόγηση παρεχόμενων υπηρεσιών. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Βακουφτσή, Ε., Τσάμη, Χρ., Βακουφτσή, Β. & Θεοδωράκης, Ν. (2010). Ο ρόλος των δημογραφικών παραγόντων στην ανάμειξη συμμετεχόντων με τη δραστηριότητα της ορεινής πεζοπορίας. Πρακτικά 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διοίκησης Αθλητισμού και Αθλητικού Τουρισμού Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, ΑΠΘ, Σέρρες.
Barlas, A., Mantis, K. & Koustelios, A. (2010). Achieving positive Word-of-Mouth communication: The role of perceived service quality in the context of Greek ski-centers. World Leisure Journal, 52(4), 290-297.
Βάσιος, Δ. (2019). Η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών άθλησης και ψυχαγωγίας που παρέχονται από τα ξενοδοχεία πολυτελείας στην προσέλκυση πιστών πελατών. Αδημοσίευτη διπλωματική εργασία στο Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων, στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.
Beleraj, B, & Hasanaj, R. (2016). Gendered Aspects of Leisure Involvement in Sports Consumer Behavior. 4-th ICIS Fourth International Conference on: Interdisciplinary Studies. Tirana-Bialystok, Poland.
Brandy, M.K. & Cronin, J. (2001). Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality: a hierarchical approach. Journal of Marketing, 65(3),34-49.
Bloch P.H. & Bruce, G.D. (1984). Product Involvement as Leisure Behavior. NA - Advances in Consumer Research, Association for Consumer Research, 11, 197-202.
Dabholkar, P., Shepherd, C. D., Thorpe, D.I. (2000). A comprehensive framework for service quality: an investigation of critical conceptual and measurements issues through a longitudinal study. Journal of Retailing, 76(2),139-173.
Deming, W. (1986). Out of Crisis. Center for Advanced Engineering Study, Massachusetts Inst. of Technology, Cambridge, Mass.
Δημάκου, Ν. (2016). Αποτίμηση των προσδοκιών των πελατών σχετικά με την ποιότητα των υπηρεσιών των γυμναστηρίων: Μελέτη σύγκρισης δημοτικών γυμναστηρίων του δήμου Αθηναίων και ιδιωτικών γυμναστηρίων. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία του Τμήματος Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Παν/μίου Πελοποννήσου.
Δημητριάδου, Δ. (2019). Ο ρόλος της ποιότητα υπηρεσιών στην ανάπτυξη ιαματικού τουρισμού: περίπτωση λουτρών Πόζαρ- Αριδαίας. Αδημοσίευτη διπλωματική εργασία στο Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων, στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.
∆ούκα, Σ., Μ̟παλάσκα, Π., Πολλατίδου, Π. & Τσιφτελίδου, Σ. (2011). ∆ιερεύνηση της Σχέσης Μεταξύ Κινήτρων Συµµετοχής και Προσκόλλησης σε Προγράµµατα Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών. Διοίκηση Αθλητισµού & Αναψυχής, 8(2), 1–7.
Crosby, P.B., (1979). Quality is free. The art of making quality certain. N.Y. New American Library.
Ζουρνατζή, Ε. (2016). Ανάμειξη, ποιότητα υπηρεσιών και αφοσίωση πελατών κέντρων άσκησης και υγείας στην Ελλάδα: Μια διαχρονική μελέτη. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή, Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Παν/μίου Θράκης και του Παν/μίου Θεσσαλίας Ελλάδα.
Havitz, M. E. & Howard, D. R. (1995). How enduring is enduring involvement? A seasonal examination of three recreational activities. Journal of Consumer Psychology, 4, 255-276.
Howat, G., Crilley, G. & McGrath, R. (2010). A focused service quality, benefits, overall satisfaction and loyalty model for public aquatic centers, In K. Alexandris (Eds.), Performance Measurement and Leisure Management, London: Routledge, 13, 139-161.
Θεοδωράκης, Ν., Πανοπούλου, Κ. & Βλαχόπουλος, Σ. (2007). Παραγοντική Δομή και Εγκυρότητα Πρόβλεψης της Κλίμακας Ανάμιξης στην Αναψυχή. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 5(3), 405–413.
Ιwasaki, Y., & Ηavitz, M.E. (2004). Examining relationships between leisure involvement, psychological commitment, and loyalty to a recreation agency. Journal of Leisure Research, 36, 45-72.
Ιωαννίδου, Ε., Πολατίδου, Π., Μπαλάσκα, Π., & Αλεξανδρής, Κ. (2011). Διερεύνηση της Ποιότητα των Υπηρεσιών στην Πανεπιστημιακή Κατασκήνωση του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Διοίκηση Αθλητισμού και Αναψυχής 8(1), 29 – 38.
Juran, J. M. (1989). Juran on Leadership for Quality: An Executive Handbook. The Free Press, New York.
Kyle, G. T., Graefe, A. R., Manning, R.E. & Bacon, J. (2003). An examination of the relationship between leisure activity involvement and place attachment among hikers along the Appalachian Trail. Journal of Leisure Research, 35, 249-273.
Kyle, G., Graefe, A., Manning, R. & Bacon, J. (2004a). Predictors of behavioral loyalty among hikers along the Appalachian Trail. Leisure Sciences, 26, 99–118.
Kyle, G.T., Graefe, A.R., Manning, R.E., & Bacon, J. (2004b). Effect of activity involvement and place attachment on recreationists’ perceptions of setting density. Journal of Leisure Research, 36, 209-231.
Kyle, G., Absher, J., & Hammitt., W. (2006). An examination of the motivation— involvement relationship. Leisure Sciences, 28, 467–485.
Κyle, G., Absher, J., Norman, W., Hammitt, W. & Jodice, L. (2007). A Modified involvement scale. Leisure Studies, 26(4), 399–427.
Καζάση, Μ., Υφαντίδου, Γ. & Μπαλάσκα, Π. (2020). Αξιολόγηση παρεχόμενων υπηρεσιών των προγραμμάτων μαζικού αθλητισμού του δήμου Εύοσμου- Κορδελιού και στρατηγικές ανάπτυξης των προγραμμάτων αυτών. 1ο Επιστημονικό Συνέδριο, Δραστηριότητες αναψυχής κα χορευτικές πρακτικές, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, ΔΠΘ, Κομοτηνή.
Κυριακίδης, Ν. (2015). Η εκμάθηση των ελληνικών παραδοσιακών χορών ως κίνητρο προσέλκυσης τουριστών στην Ελλάδα. Διπλωματική Εργασία. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Θεσσαλονίκη: ΑΠΘ.
Κώστα, Γ., Γλυνιά,E., Γούδας,M., Αντωνίου,Π. & Κουθούρης, Χ. (2003). Εκτίμηση της ποιότητας υπηρεσιών αναψυχής σε ξενοδοχεία διακοπών. Αναζητήσεις στη Φυσική αγωγή http://www.hape.gr.
Laurent, G., & Kapferer, J.N. (1985). Measuring consumer involvement profiles. Journal of marketing research, 22(1), 41-53.
Λεβέντης, Χ. & Γουλιμάρης, Δ. (2020). Αντιλαμβανόμενη ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών κα ανάμειξη συμμετεχόντων στον ελληνικό παραδοσιακό χορό. 1ο Επιστημονικό Συνέδριο, Δραστηριότητες αναψυχής κα χορευτικές πρακτικές, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, ΔΠΘ, Κομοτηνή.
Μασμανίδης, Θ. & Γιλαντζή, Δ. (2011). Στρατηγικό μάνατζμεντ–μάρκετινγκ και αειφόρος ανάπτυξη σε χιονοδρομικά κέντρα. 12o Πανελλήνιο Συνέδριο Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Αθλητισμού, Βόλος.
McIntyre, N. & Pigram, J.J. (1992) Recreation specialization reexamined: the case of vehicle-based campers. Leisure Research, 14, 3–15.
Mitchell, A. (1979). Involvement: a Potentially important Mediator of Consumer Behavior. Advances in Consumer Research. Association for Consumer Research, 6, 191-196.
Μπαλάσκα, Π., Δούκα, Στ., Αλεξανδρής, Κ. & Tσιφτελίδου, Σ. (2011). Μέτρηση της ποιότητας υπηρεσιών ενός φεστιβάλ παραδοσιακών χορών και διερεύνηση της σχέσης της με την καταναλωτική ανάμειξη. Διοίκηση αθλητισμού & αναψυχής, 8(1), 1–9.
Μυρίδη, Μ. (2019). Βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών και ο ρόλος της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού στις υπηρεσίες αθλητισμού. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή διατριβή στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Θεσσαλονίκης.
Ντοβόλη, Α., Μπαλάσκα Π., & Καϊμακάμης, Δ. (2014). Καθορίζει ο βαθμός ανάμιξης των θεατών με μια αθλητική δραστηριότητα την αποτελεσματικότητα της χορηγίας; Η περίπτωση αγώνων Kick Boxing. Ελληνικό Περιοδικό Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής, 11(2), 36–44.
Παπαδόπουλος, Ν. (2019). Διερεύνηση της Εφαρμογής της Ποιότητας Υπηρεσιών στους Ελληνικούς Αθλητικούς Οργανισμούς: Ο Ρόλος της Ικανοποίησης και της Αξίας Υπηρεσιών στις Μελλοντικές Προθέσεις των Θεατών Ποδοσφαίρου. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή στο Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη.
Παπαδοπούλου, Ε. & Κώστα, Γ. (2020). Ποιότητα παροχής υπηρεσιών σε υπαίθριες δραστηριότητες γυμναστηρίων. 1ο Επιστημονικό Συνέδριο, Δραστηριότητες αναψυχής κα χορευτικές πρακτικές, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, ΔΠΘ.
Παπουτσάκη Μ., Τζέτζης Γ., Κώστα Γ., & Λάιος Α. (2007). Εμπειρική αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών καταναλωτών κέντρου θαλασσαθεραπείας και ευεξίας. Άθληση και Κοινωνία, 45, 106-112.
Πέγιου, Α. (2017). Διασφάλιση ποιότητας υπηρεσιών ευεξίας και spa. Η περίπτωση των λουτρών Άγιας Παρασκευής στη Χαλκιδική. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή διατριβή του Τμήματος Αισθητικής & Κοσμητολογίας και Ιατρικών Εργαστηρίων, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας.
Πελέκη, Χ.(2016). Η σύγκριση της ποιότητας των υπηρεσιών ενός αθλητικού συγκροτήματος με Μεμονωμένα sport clubs στον τομέα του fitness και του mini football στην περιοχή του Ν. Κορίνθιας. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία του Τμήματος Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Παν/μίου Πελοποννήσου.
Πολατίδου, Π., Αλεξανδρής Κ. Μπαλάσκα Π., & Πολατίδου, Γ. (2016). Διαφορές στην Αντίληψη της Ποιότητας Υπηρεσιών, το Βαθμό Ικανοποίησης και την Ανάπτυξη της από Στόμα σε Στόμα Επικοινωνίας Συμμετεχόντων σε Διοργανώσεις Ορεινού Τρεξίματος με Βάση το Επίπεδο Ανάμειξής τους με το Ορεινό Τρέξιμο. Ελληνικό Περιοδικό Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής, 13(1), 50-66.
Rothschild, M.L. (1984). Perspectives on Involvement: Current Problems and Future Directions. NA - Advances in Consumer Research UT: Association for Consumer Research, 11, 216-217.
Schuett, M.A. (1993). Refining measures of adventure recreation involvement. Leisure Sciences, 15, 205–216.
Σουφλέρος, Ν., Νάνη, Σ., Ματσούκα, Ο. & Τσίτσκαρη, Ε. (2017). Αξιολόγηση της ανάμειξης των συμμετεχόντων στο άθλημα του αλπικού σκι. 25ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Κομοτηνή.
Σώρρα, Α. (2019). Στρατηγικές ανάπτυξης του πανεπιστημιακού αθλητισμού και αναψυχής έξω από το γήπεδο – μελέτη περίπτωσης στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία του Τμήματος Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Παν/μίου Πελοποννήσου.
Theodorakis, N., Kambitsis, C., Laios, A. & Koustelios, A. (2001). Relationships between measures of service quality and satisfaction in professional sports. Managing Service Quality, 11, 431–438.
Theodorakis, N., Goulimaris D. & Gargalianos D. (2003). The relationship between service quality and behavioral intentions for spectators at traditional dance performances in Greece. World Leisure, 45(1), 53-61.
Theodorakis, Ν., Tsigilis, Ν. & Alexandris, Κ. (2009). The mediating role of place attachment on the relationship between service quality and loyalty in the context of skiing. Int. J. Sport Management and Marketing, 6(3), 277-291.
Τσιλιγκίρη, Σ. (2017). Ποιότητα Υπηρεσιών, Ανάμειξη και Αφοσίωση των συμμετεχόντων σε Προγράμματα Άθλησης για Όλους. Αδημοσίευτη διπλωματική διατριβή, Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Παν/μίου Θράκης και του Παν/μίου Θεσσαλίας.
Τσιράκος, Γ. (2018). Ποιότητα υπηρεσιών σε δημόσιες αθλητικές εγκαταστάσεις: η περίπτωση της ολυμπιακής εγκατάστασης του Παγκρήτιου Σταδίου (Ηράκλειο-Κρήτης). Bachelor's thesis.
Zeithaml, V., Parasuraman, A. & Berry, L. (1990). Delivering Quality Service: Balancing Customer Perceptions and Expectations. The Free Press. New York.
Zeithaml, V.A. & Bitner, M.J. (2003). Services marketing: Integrating customer focus across the firm. McGraw-Hill. New York.
Λήψεις
Δημοσιευμένα
Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
Τεύχος
Ενότητα
Άδεια
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
α. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
β. Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
γ. Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας