The quality of the services provided and the relationship with the involvement of participants in Greek traditional dance activities
Abstract
The managers of the cultural institutions that organize dance and leisure activities, by improving their services, realize that they increase the degree of involvement of the participants, with the ultimate goal of the sustainable operation of their institutions. The aim of the research was to investigate whether the quality of services can be differentiated, after the implementation of an intervention program in the services provided by cultural institutions learning Greek traditional dances and to examine the relationship between service quality dimensions (environment, interaction and outcome) and the factors of involvement (attraction, centrality and self-expression) of the participants after the implementation of the intervention program. In order to carry out the research, two measurements were made, before and after the implementation of an intervention program that concerned the improvement actions of the offered services of the cultural institutions. The participants were adults (N = 384), aged 18 to 67 years. The Brady and Cronin (2001) service quality dimensions were used to survey service quality. The involvement of the participants was investigated with the questionnaire of Kyle, Graefe, Manning and Bacon (2003). The results showed that the proposals and actions designed to improve the services offered and implemented by the managers of the cultural institutions that participated in the intervention program brought differences in the factors of service quality as they were evaluated higher. Finally, correlation analyzes showed that the better the services provided, the more the involvement of the participants.References
Αβουρδιάδου, Σ. (2014). Η επίδραση της ποιότητας υπηρεσιών στη διατήρηση συμμετεχόντων στα προγράμματα άθλησης για όλους των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή, «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Παν/μίου Θράκης και του Παν/μίου Θεσσαλίας.
Αγγελοπούλου, Μ. (2012). Ποιότητα υπηρεσιών και ανάμειξη πελατών σε ιδιωτικά γυμναστήρια. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή διατριβή. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Αρέστη, Α.Ε. (2019). Η ικανοποίηση των πελατών και η ποιότητα υπηρεσιών στα δημοτικά γυμναστήρια του δήμου Αθηναίων στην περίοδο της κρίσης. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία του Τμήματος Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Παν/μίου Πελοποννήσου.
Alexandris, K., Zahariadis, P., Tsorbatzoudis, C. & Grouios, G. (2004b). An empirical investigation of the relationships among service quality, customer satisfaction and psychological commitment in a health club context. European Sport Management Quarterly, 4, 36-52.
Alexandris, K., Douka, S., Papadopoulos, P. & Kaltsatou, A. (2008). Testing the role of service quality on the development of brand associations and brand loyalty. Managing Service Quality, 18(3), 239–254.
Αλεξανδρής Κ. (2011). Αρχές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Οργανισμών & Επιχειρήσεων Αθλητισμού & Αναψυχής. 2η Έκδοση, εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη.
Αστραπέλλος. Κ. (2016). Οργάνωση εταιρειών αναψυχής και περιπέτειας στην Ελλάδα και αξιολόγηση παρεχόμενων υπηρεσιών. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Βακουφτσή, Ε., Τσάμη, Χρ., Βακουφτσή, Β. & Θεοδωράκης, Ν. (2010). Ο ρόλος των δημογραφικών παραγόντων στην ανάμειξη συμμετεχόντων με τη δραστηριότητα της ορεινής πεζοπορίας. Πρακτικά 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διοίκησης Αθλητισμού και Αθλητικού Τουρισμού Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, ΑΠΘ, Σέρρες.
Barlas, A., Mantis, K. & Koustelios, A. (2010). Achieving positive Word-of-Mouth communication: The role of perceived service quality in the context of Greek ski-centers. World Leisure Journal, 52(4), 290-297.
Βάσιος, Δ. (2019). Η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών άθλησης και ψυχαγωγίας που παρέχονται από τα ξενοδοχεία πολυτελείας στην προσέλκυση πιστών πελατών. Αδημοσίευτη διπλωματική εργασία στο Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων, στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.
Beleraj, B, & Hasanaj, R. (2016). Gendered Aspects of Leisure Involvement in Sports Consumer Behavior. 4-th ICIS Fourth International Conference on: Interdisciplinary Studies. Tirana-Bialystok, Poland.
Brandy, M.K. & Cronin, J. (2001). Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality: a hierarchical approach. Journal of Marketing, 65(3),34-49.
Bloch P.H. & Bruce, G.D. (1984). Product Involvement as Leisure Behavior. NA - Advances in Consumer Research, Association for Consumer Research, 11, 197-202.
Dabholkar, P., Shepherd, C. D., Thorpe, D.I. (2000). A comprehensive framework for service quality: an investigation of critical conceptual and measurements issues through a longitudinal study. Journal of Retailing, 76(2),139-173.
Deming, W. (1986). Out of Crisis. Center for Advanced Engineering Study, Massachusetts Inst. of Technology, Cambridge, Mass.
Δημάκου, Ν. (2016). Αποτίμηση των προσδοκιών των πελατών σχετικά με την ποιότητα των υπηρεσιών των γυμναστηρίων: Μελέτη σύγκρισης δημοτικών γυμναστηρίων του δήμου Αθηναίων και ιδιωτικών γυμναστηρίων. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία του Τμήματος Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Παν/μίου Πελοποννήσου.
Δημητριάδου, Δ. (2019). Ο ρόλος της ποιότητα υπηρεσιών στην ανάπτυξη ιαματικού τουρισμού: περίπτωση λουτρών Πόζαρ- Αριδαίας. Αδημοσίευτη διπλωματική εργασία στο Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων, στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.
∆ούκα, Σ., Μ̟παλάσκα, Π., Πολλατίδου, Π. & Τσιφτελίδου, Σ. (2011). ∆ιερεύνηση της Σχέσης Μεταξύ Κινήτρων Συµµετοχής και Προσκόλλησης σε Προγράµµατα Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών. Διοίκηση Αθλητισµού & Αναψυχής, 8(2), 1–7.
Crosby, P.B., (1979). Quality is free. The art of making quality certain. N.Y. New American Library.
Ζουρνατζή, Ε. (2016). Ανάμειξη, ποιότητα υπηρεσιών και αφοσίωση πελατών κέντρων άσκησης και υγείας στην Ελλάδα: Μια διαχρονική μελέτη. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή, Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Παν/μίου Θράκης και του Παν/μίου Θεσσαλίας Ελλάδα.
Havitz, M. E. & Howard, D. R. (1995). How enduring is enduring involvement? A seasonal examination of three recreational activities. Journal of Consumer Psychology, 4, 255-276.
Howat, G., Crilley, G. & McGrath, R. (2010). A focused service quality, benefits, overall satisfaction and loyalty model for public aquatic centers, In K. Alexandris (Eds.), Performance Measurement and Leisure Management, London: Routledge, 13, 139-161.
Θεοδωράκης, Ν., Πανοπούλου, Κ. & Βλαχόπουλος, Σ. (2007). Παραγοντική Δομή και Εγκυρότητα Πρόβλεψης της Κλίμακας Ανάμιξης στην Αναψυχή. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 5(3), 405–413.
Ιwasaki, Y., & Ηavitz, M.E. (2004). Examining relationships between leisure involvement, psychological commitment, and loyalty to a recreation agency. Journal of Leisure Research, 36, 45-72.
Ιωαννίδου, Ε., Πολατίδου, Π., Μπαλάσκα, Π., & Αλεξανδρής, Κ. (2011). Διερεύνηση της Ποιότητα των Υπηρεσιών στην Πανεπιστημιακή Κατασκήνωση του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Διοίκηση Αθλητισμού και Αναψυχής 8(1), 29 – 38.
Juran, J. M. (1989). Juran on Leadership for Quality: An Executive Handbook. The Free Press, New York.
Kyle, G. T., Graefe, A. R., Manning, R.E. & Bacon, J. (2003). An examination of the relationship between leisure activity involvement and place attachment among hikers along the Appalachian Trail. Journal of Leisure Research, 35, 249-273.
Kyle, G., Graefe, A., Manning, R. & Bacon, J. (2004a). Predictors of behavioral loyalty among hikers along the Appalachian Trail. Leisure Sciences, 26, 99–118.
Kyle, G.T., Graefe, A.R., Manning, R.E., & Bacon, J. (2004b). Effect of activity involvement and place attachment on recreationists’ perceptions of setting density. Journal of Leisure Research, 36, 209-231.
Kyle, G., Absher, J., & Hammitt., W. (2006). An examination of the motivation— involvement relationship. Leisure Sciences, 28, 467–485.
Κyle, G., Absher, J., Norman, W., Hammitt, W. & Jodice, L. (2007). A Modified involvement scale. Leisure Studies, 26(4), 399–427.
Καζάση, Μ., Υφαντίδου, Γ. & Μπαλάσκα, Π. (2020). Αξιολόγηση παρεχόμενων υπηρεσιών των προγραμμάτων μαζικού αθλητισμού του δήμου Εύοσμου- Κορδελιού και στρατηγικές ανάπτυξης των προγραμμάτων αυτών. 1ο Επιστημονικό Συνέδριο, Δραστηριότητες αναψυχής κα χορευτικές πρακτικές, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, ΔΠΘ, Κομοτηνή.
Κυριακίδης, Ν. (2015). Η εκμάθηση των ελληνικών παραδοσιακών χορών ως κίνητρο προσέλκυσης τουριστών στην Ελλάδα. Διπλωματική Εργασία. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Θεσσαλονίκη: ΑΠΘ.
Κώστα, Γ., Γλυνιά,E., Γούδας,M., Αντωνίου,Π. & Κουθούρης, Χ. (2003). Εκτίμηση της ποιότητας υπηρεσιών αναψυχής σε ξενοδοχεία διακοπών. Αναζητήσεις στη Φυσική αγωγή http://www.hape.gr.
Laurent, G., & Kapferer, J.N. (1985). Measuring consumer involvement profiles. Journal of marketing research, 22(1), 41-53.
Λεβέντης, Χ. & Γουλιμάρης, Δ. (2020). Αντιλαμβανόμενη ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών κα ανάμειξη συμμετεχόντων στον ελληνικό παραδοσιακό χορό. 1ο Επιστημονικό Συνέδριο, Δραστηριότητες αναψυχής κα χορευτικές πρακτικές, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, ΔΠΘ, Κομοτηνή.
Μασμανίδης, Θ. & Γιλαντζή, Δ. (2011). Στρατηγικό μάνατζμεντ–μάρκετινγκ και αειφόρος ανάπτυξη σε χιονοδρομικά κέντρα. 12o Πανελλήνιο Συνέδριο Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Αθλητισμού, Βόλος.
McIntyre, N. & Pigram, J.J. (1992) Recreation specialization reexamined: the case of vehicle-based campers. Leisure Research, 14, 3–15.
Mitchell, A. (1979). Involvement: a Potentially important Mediator of Consumer Behavior. Advances in Consumer Research. Association for Consumer Research, 6, 191-196.
Μπαλάσκα, Π., Δούκα, Στ., Αλεξανδρής, Κ. & Tσιφτελίδου, Σ. (2011). Μέτρηση της ποιότητας υπηρεσιών ενός φεστιβάλ παραδοσιακών χορών και διερεύνηση της σχέσης της με την καταναλωτική ανάμειξη. Διοίκηση αθλητισμού & αναψυχής, 8(1), 1–9.
Μυρίδη, Μ. (2019). Βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών και ο ρόλος της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού στις υπηρεσίες αθλητισμού. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή διατριβή στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Θεσσαλονίκης.
Ντοβόλη, Α., Μπαλάσκα Π., & Καϊμακάμης, Δ. (2014). Καθορίζει ο βαθμός ανάμιξης των θεατών με μια αθλητική δραστηριότητα την αποτελεσματικότητα της χορηγίας; Η περίπτωση αγώνων Kick Boxing. Ελληνικό Περιοδικό Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής, 11(2), 36–44.
Παπαδόπουλος, Ν. (2019). Διερεύνηση της Εφαρμογής της Ποιότητας Υπηρεσιών στους Ελληνικούς Αθλητικούς Οργανισμούς: Ο Ρόλος της Ικανοποίησης και της Αξίας Υπηρεσιών στις Μελλοντικές Προθέσεις των Θεατών Ποδοσφαίρου. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή στο Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη.
Παπαδοπούλου, Ε. & Κώστα, Γ. (2020). Ποιότητα παροχής υπηρεσιών σε υπαίθριες δραστηριότητες γυμναστηρίων. 1ο Επιστημονικό Συνέδριο, Δραστηριότητες αναψυχής κα χορευτικές πρακτικές, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, ΔΠΘ.
Παπουτσάκη Μ., Τζέτζης Γ., Κώστα Γ., & Λάιος Α. (2007). Εμπειρική αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών καταναλωτών κέντρου θαλασσαθεραπείας και ευεξίας. Άθληση και Κοινωνία, 45, 106-112.
Πέγιου, Α. (2017). Διασφάλιση ποιότητας υπηρεσιών ευεξίας και spa. Η περίπτωση των λουτρών Άγιας Παρασκευής στη Χαλκιδική. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή διατριβή του Τμήματος Αισθητικής & Κοσμητολογίας και Ιατρικών Εργαστηρίων, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας.
Πελέκη, Χ.(2016). Η σύγκριση της ποιότητας των υπηρεσιών ενός αθλητικού συγκροτήματος με Μεμονωμένα sport clubs στον τομέα του fitness και του mini football στην περιοχή του Ν. Κορίνθιας. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία του Τμήματος Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Παν/μίου Πελοποννήσου.
Πολατίδου, Π., Αλεξανδρής Κ. Μπαλάσκα Π., & Πολατίδου, Γ. (2016). Διαφορές στην Αντίληψη της Ποιότητας Υπηρεσιών, το Βαθμό Ικανοποίησης και την Ανάπτυξη της από Στόμα σε Στόμα Επικοινωνίας Συμμετεχόντων σε Διοργανώσεις Ορεινού Τρεξίματος με Βάση το Επίπεδο Ανάμειξής τους με το Ορεινό Τρέξιμο. Ελληνικό Περιοδικό Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής, 13(1), 50-66.
Rothschild, M.L. (1984). Perspectives on Involvement: Current Problems and Future Directions. NA - Advances in Consumer Research UT: Association for Consumer Research, 11, 216-217.
Schuett, M.A. (1993). Refining measures of adventure recreation involvement. Leisure Sciences, 15, 205–216.
Σουφλέρος, Ν., Νάνη, Σ., Ματσούκα, Ο. & Τσίτσκαρη, Ε. (2017). Αξιολόγηση της ανάμειξης των συμμετεχόντων στο άθλημα του αλπικού σκι. 25ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Κομοτηνή.
Σώρρα, Α. (2019). Στρατηγικές ανάπτυξης του πανεπιστημιακού αθλητισμού και αναψυχής έξω από το γήπεδο – μελέτη περίπτωσης στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία του Τμήματος Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Παν/μίου Πελοποννήσου.
Theodorakis, N., Kambitsis, C., Laios, A. & Koustelios, A. (2001). Relationships between measures of service quality and satisfaction in professional sports. Managing Service Quality, 11, 431–438.
Theodorakis, N., Goulimaris D. & Gargalianos D. (2003). The relationship between service quality and behavioral intentions for spectators at traditional dance performances in Greece. World Leisure, 45(1), 53-61.
Theodorakis, Ν., Tsigilis, Ν. & Alexandris, Κ. (2009). The mediating role of place attachment on the relationship between service quality and loyalty in the context of skiing. Int. J. Sport Management and Marketing, 6(3), 277-291.
Τσιλιγκίρη, Σ. (2017). Ποιότητα Υπηρεσιών, Ανάμειξη και Αφοσίωση των συμμετεχόντων σε Προγράμματα Άθλησης για Όλους. Αδημοσίευτη διπλωματική διατριβή, Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Παν/μίου Θράκης και του Παν/μίου Θεσσαλίας.
Τσιράκος, Γ. (2018). Ποιότητα υπηρεσιών σε δημόσιες αθλητικές εγκαταστάσεις: η περίπτωση της ολυμπιακής εγκατάστασης του Παγκρήτιου Σταδίου (Ηράκλειο-Κρήτης). Bachelor's thesis.
Zeithaml, V., Parasuraman, A. & Berry, L. (1990). Delivering Quality Service: Balancing Customer Perceptions and Expectations. The Free Press. New York.
Zeithaml, V.A. & Bitner, M.J. (2003). Services marketing: Integrating customer focus across the firm. McGraw-Hill. New York.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
a. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
c. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).