The cultural associations as administrators of culture. The example of the cultural association “Orestiada” of New Orestiada

Authors

  • Ευγενία Σταύρος Χατζηδημητρίου Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
  • Φίλιππος Φιλίππου Democritus University of Thrace
  • Αθηνά Πίτση Democritus University of Thrace
  • Γρηγόριος Μασάδης Democritus University of Thrace
  • Αικατερίνη Κούπανη Democritus University of Thrace
  • Ελένη Σαμαρά 5th High School of Katerini

Abstract

The 50’s and 60’s are considered decades of landmarking for Greek society. The movement of the rural population to urban centers had effects and formation of collective identity of Greek since determinant is equipped the type of society in which is incorporated the person. The purpose of the investigation is to determine whether and to what extent the activities of the Association of the descendants of Karagatsianon - Adrianoypoliton “Orestiada” contribute to formation of Orestiada-strengthening of collective identity of Karagatsianon- Adrianoypoliton today. For the collection and analysis of data of the survey was used a qualitative method for collection and analysis of data. The most important activities of the Association are: the regular version of the newspaper, the extradition of books related to the Karagats, a research Centre called “Adrianoypolis”, function library and perform dances and excursions aimed to strengthen relations between members of the association. In conclusion, we would say that the common place of origin, as a pretext for the establishment and operation of the Association and then its activities, whether they can be considered part of the oral tradition substantially both in the formation and strengthening of this special collective-multicultural identity.

References

Aspraki, G. (2004). Karagatsiot voluntary associations: “Out of love for our village”. Journal of Modern Greek Studies, 22, 137-172.

Αυδίκος Ε. (2002). Το κατσίκι αν πηδήσει το μαντρί, θα βρει να φάει πολύ. Ζώντας στην οδό Άβαντος, στο χώρο εκείθεν της γραμμής. Στο: Οι Ρομά στην Ελλάδα. Αθήνα: Ελληνική Εταιρεία Εθνολογίας, 185-229.

Βαρβούνης, Μ. (1995). Εξελίξεις και μετασχηματισμοί στον ελληνικό παραδοσιακό πολιτισμό. Fragmenta.

Βεργέτη, Μ. (2000). Από τον Πόντο στην Ελλάδα, διαδικασίες διαμόρφωσης μιας εθνοτοπικής ταυτότητας. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη.

Δέλτσου, Ε. (2004). Ποντιακές μνήμες και πολιτική: Η δημόσια διαμόρφωση και η σημασία της μνήμης των Ποντίων προσφύγων του 1922 στη Θεσσαλονίκη του 2000. Στο Β. Κ. Γούναρης & Ι. I. Μιχαηλίδης (Επιμ.), Πρόσφυγες στα Βαλκάνια: Μνήμη και ενσωμάτωση. Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, Εκδόσεις Πατάκη, 253-285.

Δημητρίου-Κοτσώνη, Σ., Δημητρίου, Σ. (1996). Ανθρωπολογία και ιστορία. Αθήνα: Καστανιώτη.

Erikson, E. (1974). Dimensions of a new identity. New York: Norton.

Φίλιας, Β. (1999). Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Σύγχρονη Εποχή.

Filippou, F. (2014). The role of the kinetic motif in determining the form and time of dance through the dance “Tis Marias”. Journal of Physical Education and Sport, 14 (1), pp.115 – 119.

Filippou, F. (2015). The first woman’s dancer improvisation in the area of Roumlouki (Alexandria) through the dance “Tis Marias”. Ethnologia, 6(b), 1-24. [Online] Available: http://www.societyforethnology.gr/site.pdf/The_first_woman’s_dancer_improvisation.pdf (April 2015).

Filippou, F. (2016). Constant progress of the “Arapides”- Niggers custom in Nikisiani, Kavala. Journal of Physical Education and Sport, 16(1):245 – 251.

Γκέφου-Μαδιανού, Δ. (1999). Πολιτισμός και εθνογραφία. Από τον εθνογραφικό ρεαλισμό στην πολιτισμική κριτική. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Ιντζεσίλογλου, Ν. (2000). Περί κατασκευής συλλογικών ταυτοτήτων: το παράδειγμα της εθνικής ταυτότητας. Στο Κωνσταντοπούλου, Χ., Μαράτου-Αλιπράντη, Λ., Γερμανός, Δ., Οικονόμου, Θ. (επιμέλεια) «Εμείς και οι άλλοι». Αθήνα: Τυποθήτω.

Kaeppler, A. (1999). The mystique of fieldwork. In J.T. Buckland (Ed): Dance in the field, Theory, Methods and Issues in Dance Ethnography. Great Britain: Macmillan Press, 13-25.

Kenna, Μ. (1992). Mattresses and migrants: A Patron Saint’s Festival on a small Greek island over two decades. Στο J. Boisse vain (Ed.), Revitalizing European rituals. London: Rutledge.

Λυδάκη, Α. (2001). Ποιοτικές μέθοδοι της κοινωνικής μεθόδου. Αθήνα: Καστανιώτης.

Μάνος, Ι. (2010). Χορός και ενορχήστρωση της τοπικότητας: Πολιτική, πολιτικοί ως φορείς της εξουσίας και πολιτιστικοί σύλλογοι ως διαχειριστές του πολιτισμού Στο: Αυδίκος Ε. (ed) Λαϊκοί Πολιτισμοί και σύνορα στα Βαλκάνια. Πεδίο, Αθήνα: 223-246.

Μαντζούκας, Χ. (2008). Σαρακατσαναίοι της Φθιώτιδας. Η διαμόρφωση της μουσικοχορευτικής ταυτότητας των νέων ηλικίας 10-15 ετών σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή. Αθήνα: Τμήμα Κοινωνιολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Melucci, A. (1994). Passaggio d’ epoca. Il futuro e adesso. Milano: Feltrinelli.

Μουζέλης, Ν. (1978). Νεοελληνική κοινωνία. Όψεις υποανάπτυξης. Αθήνα: Εξάντας.

Νιτσιάκος, Β. (1995). Από την κοινωνιοδημογραφική αποσύνθεση στη συμβολική ανασυγκρότηση και τη διαχείριση της κοινωνικής μνήμης: Η περίπτωση της Πυρσόγιαννης. Στο Β. Νιτσιάκος (Επιμ.), Οι ορεινές κοινότητες της Βόρειας Πίνδου: Στον απόηχο της μακράς διάρκειας. Αθήνα: Πλέθρον, 79-125.

Νιτσιάκος, Β. (2003). Χτίζοντας τον χώρο και τον χρόνο. Αθήνα: Οδυσσέας.

Πανόπουλος, Π. (2006). Επιστρέφοντας στον γενέθλιο τόπο: Οι τοπικοί σύλλογοι και η πολιτισμική κατασκευή του τόπου. Στο Ε. Παπαταξιάρχης (Επιμ.), Περιπέτειες της ετερότητας: Η παραγωγή της πολιτισμικής διαφοράς στη σημερινή Ελλάδα. Αθήνα: Αλεξάνδρεια, 87-103.

Παπακώστας, Χρ. (2007). Χορευτική-Μουσική Ταυτότητα και Ετερότητα: η περίπτωση των Ρομά της Ηράκλειας του ν. Σερρών. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Βόλος.

Παρασκευόπουλος, Ι. (1983). Εξελικτική ψυχολογία, εφηβική ηλικία. Τόμος 4ος, Αθήνα.

Predelli, L. N. (2008). Political and cultural ethnic mobilization: The role of immigrant associations in Norway. Journal of Ethnic and Migration Studies, 34(6), 935-954.

Πρυνεντύ, Ζ. (2000). Πολιτισμική ταυτότητα: Μεταξύ Μύθου και πραγματικότητας. Στο Κωνσταντοπούλου, Χ., Μαράτου-Αλιπράντη, Λ., Γερμανός, Δ., Οικονόμου, Θ. (επιμέλεια) «Εμείς και οι άλλοι». Αθήνα: Τυποθήτω, 49-72.

Schrover, M. & Vermeulen, F. (2005). Immigrant organizations. Journal of Ethnic and Migration Studies, 31(5), 823-832.

Sutton, S. B. (1983). Rural-urban migration in Greece. Στο M. Kenny & D. Kertzer (Eds.), Urban life in Mediterranean Europe: Anthropological perspectives. Urbana, Illinois: University of Illinois Press.

Thompson, P. (2002). Φωνές από το παρελθόν: Προφορική ιστορία. Αθήνα. Πλέθρον.

Τσοτσορός, Ευ. (2001). Η συγκρότηση του βιομηχανικού κεφαλαίου στην Ελλάδα (1898-1939). Τομ. Α΄. Αθήνα: Μ.Ι.Ε.Τ.

Τσουκαλάς, Κ. (1985). Εξάρτηση και αναπαραγωγή. Αθήνα, Θεμέλιο.

Ψημίτης, Μ. (2000). Η ατομική επιλογή ως παράγοντας πολιτισμικής ταυτότητας σε συνθήκες πολυπλοκότητας. Στο Κωνσταντοπούλου, Χ., Μαράτου-Αλιπράντη, Λ., Γερμανός, Δ., Οικονόμου, Θ. (επιμέλεια) «Εμείς και οι άλλοι». Αθήνα: Τυποθήτω.

Published

2023-04-09

How to Cite

Χατζηδημητρίου Ε. Σ., Φιλίππου Φ., Πίτση Α., Μασάδης Γ., Κούπανη Α., & Σαμαρά Ε. (2023). The cultural associations as administrators of culture. The example of the cultural association “Orestiada” of New Orestiada. Exercise and Society, 1. Retrieved from http://ojs.staff.duth.gr/ojs/index.php/ExSoc/article/view/360

Issue

Section

Sports Marketing and Management, Recreation